torsdag 25 september 2014

Matlåda

Förra veckan bestämde jag ju mig för att börja laga mat själv och ta med egenlagad matlåda till jobbet varje dag men det har bara gått sådär. Lite oväntat har inte själva lagandet av maten varit problemet, utan att komma ihåg att ta med sig den till jobbet om mornarna! Jag har kommit ihåg maten, typ varannan dag och nu börjar jag revidera min beslutsamhet. (Och så får jag ju lön idag så jag känner mig rik igen!) Det räcker gott att jag har med mig mat några gånger i veckan, tycker jag!

Idag (eftersom jag glömde min matlåda med kyckling, potatisklyftor och broccoli hemma...) blev det matlåda från Knäppingen med så mycket mat att det räcker till imorgon också!


Dessutom får man efterrätt också, det får jag aldrig med mig hemifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...