onsdag 26 november 2014

Soppa och barockmusik


Idag blev det After Work-konsert med soppa - eller 18:00 hos oss, som det heter nu för tiden - barockmusik och en god svampsoppa och väldigt gott bröd till! Man är ju SON-ombud också numera och som sådan får man rabatt, så man blev ju knappast ruinerad. 


Till skillnad när jag var på AW-konsert senast, så var inte hela symfoniorkestern med utan det var Ensemble Antique, för dagen förstärkta med tre musiker från SON. De hade bl a en cembalo med - jag älskar cembalo, det är såååå Familjen Addams!


 Det känns precis lagom med en timmes soppätande, följt av en timmes trevlig musik och sedan hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...