torsdag 18 december 2014

Besök hos Tomten

Nu har jag varit och hälsat på Tomten och lämnat min önskelista, så nu är det bara att sätta sig ner att vänta på leverans!

Tomten bor ju i mörkaste Kolmårdsskogarna och det var inte lätt att hitta dit, precis. Och när man väl kom dit var det svart som i en säck. Tyvärr var det ingen snö som kunde lysa upp, utan det regnade men man kan ju inte få allt... (Om jag bara äntligen får den där Jaguaren i år så är jag nöjd!)

Tomten var i alla fall där!

Nevöerna.
Här håller Tomten koll på vem som har vit snäll...

Nissarnas skolmat är lite ensidig.

Nissarna har ett eget litet kapell...
...och egna psalmer, verkar det som!

Ebbe blev väldigt imponerad över julklappshögen inne hos Tomtemor.
Medan jag blev mer fascinerad över att Tomtemors hål var större än Tomtefars på dasset!
Ebbe har förresten inte riktigt fattat det här julklappar.

Jag: Ebbe, vad önskar du dig av Tomten då?
Ebbe: Kapét!
Jag: Jaha, och ska det vara något speciellt i paketen då?
Ebbe: Nä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...