onsdag 24 december 2014

Julbak


Jag blev ombedd att ta med mig en efterrätt till julfirandet i år och eftersom jag knappast är någon stjärna i köket bestämde jag mig för att göra något som t o m jag klarar av, nämligen frusen cheesecake - fast med en twist! Hoppas jag.


Jag fick ett tips om att använda digestivekex med pepparkakssmak för en lite juligare variant men jag hittade inga såna - så i stället har jag tagit vanliga Digestives och blandat i några pepparkakor. Hoppas verkligen att den går att äta, jag kanske borde ha köpt en fryst kladdkaka som plan B!?

Nåja, snart vet vi...

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...