fredag 30 januari 2015

Fredagsvånda

Mina arbetskamrater går ofta och äter sushi på lunchen på fredagarna men oftast följer inte jag med - eftersom jag nästan... eller, inte nästan utan i stort sett alltid, alltid äter sushi på fredagskvällarna, så brukar inte jag hänga med. (Visserligen tror jag att jag skulle kunna äta sushi varje dag men två gånger om dagen känns lite överdrivet även för mig!) Men idag visste jag ju att jag skulle på teater i kväll och då blir det ingen sushi förrän i morgon, så jag hängde på!

Mums!
Och i samma ögonblick som jag lyfte pinnarna med den första makin till mina läppar, ringde de från teatern och berättade att kvällens föreställning var inställd p g a sjukdom!

OK, inget att göra åt och vi får ju naturligtvis byta till en annan föreställning men den stora frågan är: Vad ska jag nu äta ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...