måndag 23 mars 2015

Fortfarande kattvakt

När jag gick med på att vara kattvakt åt Missan, 14, så hade jag tänkt mig att det skulle vara någon vecka sådär men nu börjar det mer och mer kännas som en smygadoption. Hennes husse gör inga ansatser att få hem henne och kattmaten, kattsanden och kattgodiset hon hade med sig när hon kom för mer än tre veckor sedan har tagit slut för längesen! För att inte tala om att hennes leksak försvann spårlöst efter en dag (fast där har jag ju faktiskt fixat till en ersättning)!

Längtar efter husse? Eller till våren?

Nä, nu får faktiskt hennes husse komma och hämta henne snart! Nog för att hon är söt och gullig men jag längtar tillbaka till mitt gamla, bekymmerslösa - kattfria - liv. Framförallt till livet jag hade där jag inte var tvungen att städa stup i kvarten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...