söndag 15 mars 2015

Vår på balkongen

Det värsta med våren är att helt plötsligt upptäcker man hur skräpigt det är på balkongen. Jag hade funderingar på att fixa lite fint med penséer i helgen men upptäckte att det finns saker jag måste göra först, typ rensa bort gamla döda växter och annat skräp.

Eftersom jag inte hade någonstans att göra av pelargonerna under vintern så har de bara fått stå och dö, tyvärr.

Trasig kruka och kvarlämnad pumpa från november måste städas bort!

Men kärleksörten har överlevt ännu ett år!

Och det verkar som om murgrönan också har överlevt den milda vintern.
Får se om städ-inspirationen griper mig nästa helg. Då kanske jag fixar till lite på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...