tisdag 2 juni 2015

Recension av hudvårdstesten


Då var det dags att sammanfatta mina intryck av första hudvårdstesten för BeautyKeys räkning. Jag blev ju inte jätteimponerad av produkterna från början men bestämde mig för att använda upp dem innan mitt slutgiltiga omdöme men mitt första intryck står fast, nämligen att det inte är något för mig. Samtliga produkter lägger sig utanpå huden utan att gå in på djupet, serumet känns nästan som en peel-offmask. Fuktkrämen påminde om när mamma smörjde in en med Nivea-kräm när man var liten och kändes inte som den tillförde någon direkt fuktighet, när det regnade häromdagen - flera timmar efter att jag hade applicerat krämen - så kändes det som om den gled av och efteråt kändes huden faktiskt lite torr! Nattkrämen är väl det som jag tyckte funkade bäst, den lade sig också som en hinna på huden men på något sätt kändes det okej när man ändå bara ska gå och lägga sig. Jag tycker nog att produkterna kändes - törs jag säga det - billiga. De hamnar inte på listan med mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Champagneprovning

  Vi fortsätter att hitta på trevliga aktiviteter i vår kulturförening. Idag var det champagneprovning - i vackra Wadströmska villan, förstå...