torsdag 16 juli 2015

Ebbetårta

I ett anfall av sinnesförvirring bestämde jag mig för att fixa med tårta till Brorson Nr 2:s tredje födelsedag och då tänkte jag inte på att det var mitt i sommaren och inte alla konditorier har öppet. Men jag lyckades få tag i en tårtkonstnär till slut (och t o m få den hemlevererad, snacka om service!) - tack och lov, så jag slapp skämmas.

Den var verkligen fin:


och underbart saftig och god. T o m marsipanen smakade färskt och gott och jag som inte ens gillar marsipan åt upp allt!
 

Och bäst av allt var att den gick hem hos båda nevöerna som åt med god aptit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...