onsdag 22 juli 2015

Sommarquiz

Jag hade lovat bort mig på musikquiz ikväll men då var det ingen som sa att det skulle vara utomhus "eftersom det är sommar"! Det räknas tydligen som sommar även om det är 14 grader och blåser halv storm. Jag hade långbyxor och jacka på mig och hade tagit med extra kofta, strumpor och halsduk, dessutom satt vi direkt under ett infravärme och jag hade lindat in mig en filt och ändå höll jag på att frysa ihjäl! Tydligen ingen viking, jag inte. Jag har säkert fått lunginflammation, i alla fall urinvägsinfektion. Dessutom vann vi inte! Det positiva var att maten var god och det bjöds på trubadurunderhållning under rättningen, som brukar vara ganska seg annars.

Den 200:ade quizen, tydligen!

Inte ens filten kunde hålla kylan borta

God mat, däremot!

Bra trubadur under rättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...