lördag 26 september 2015

Kulturnatt

Jag började rätt ambitiöst med att kolla programmet för kulturnatten i förväg och tänkte göra upp en liten lista på vad jag ville se/göra/uppleva men det fanns så mycket att jag blev alldeles yr, så till slut bestämde jag mig bara för att hänga på i stället. Och det blev en hel del sett/gjort/upplevt!

Carmen på trekvart (med bästa symfoniorkestern, förstås?)


En sväng genom Knäppingsborg.


En dansuppvisning med duktiga dansgruppen Joy från Danskompaniet.


Fotoutställning.


Körmaraton på Renströmmen - men vi hann bara med en kör, Fenixkören, innan vi gick vidare.


På vägen såg vi (och hörde) den söta ångbåten.


Vi tittade in i kuskbostaden på Hemgården. Här är köket.


Tvättstugan.


Och så fanns det en häst också. :-)


På Tyska torget målades det grafitti för fulla muggar.



Kvällen avslutades med mat- och vätskekontroll på Texas Longhorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hetta!

Usch och fy vad jag avskyr denna hetta! Det går inte att sova och det går knappt att röra sig på dagarna! Men nu ska det bli bättre = svalar...