onsdag 25 november 2015

Vinprovning mm

Har varit på vinprovning med Kulturföreningen nu ikväll. Det blev både goda (de flesta) viner och otroligt god mat och lite av det man lärde sig ska väl kunna stanna kvar, hoppas jag!

Vi testade vita viner, vilket gjorde mig som inte alltid tål rött vin glad.



Min favorit var den till höger (Sauvignon Blanc) och till min stora glädje - för att inte tala om förvåning - var det den billigaste av de alla, 79kr.


Efter vinprovningen (när vi var lagom lulliga - här spottas inte, minsann!) blev det både god mat och ett trevligt quiz med Bond-tema...


 ... som Mia och jag vann! Priset - förutom äran - var varsin påse skumtomtar. Nu kan julen komma när som helst... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...