lördag 27 februari 2016

Bokcirkel

Idag har vi haft vårt första möte i vår nystartade bokcirkel. Boken vi har haft sex veckor på oss att läsa var I muséets dolda vrår (eller nåt liknande) av Kate Atkinson och det var en stor tröst för mig att det inte bara var jag som inte hade lyckats läsa ut den i tid. Jag får väl ta och låna den (eller köpa den) igen när jag har mer tid.

I alla fall så träffades vi hos Mia den här gången och hon satte ribban för kommande träffar genom att bulla upp (bokstavligen) med godsaker.


Nästa bok blir Kerstin Ekmans Händelser vid vatten och eftersom den är både tjockare och har mindre text än den förra vet jag inte hur jag ska hinna läsa ut den i tid. I värsta fall får jag ta semester från jobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...