onsdag 10 februari 2016

Dolda rum - tredje gången gillt?

Vi har en massa häftiga "dolda rum" på jobbet, rum som man aldrig ser när man rör sig som vanligt i huset - (rum som man inte har behörighet till, faktiskt! - och som är väl värda ett besök om man kan hitta en vänlig själ med behörighet. Vår Kulturförening har en vänlig själ som medlem och har redan haft två (eller var det tre?) visningar som jag har lyckats missa men skam den som ger sig! Igår blev det i alla fall av, jag lyckades både hålla mig frisk och undvika alla kallelser till möten i grannstaden och fick äntligen, äntligen se mina dolda rum.Och de var väl värda att se!

Utsikten från vattentornet högst upp! Underbar trots lite skitiga fönster...

Den gula staden...

Så här ska en spiraltrappa se ut! Undrar om någon märker om jag monterar ner den och transporterar hem den? Jag gillar t o m färgen!

Detta är - tro det eller ej - en boule-bana i källaren!

Det här är var helt vattenfyllt på textilindustrins tid!

Maskinerna förr i tiden hade både bättre och snyggare golv än vad arbetarna hade hemma. Jag skulle kunna ge en hel del för det där golvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...