onsdag 9 mars 2016

Klezmermusik med host

I stort sett varje gång jag går på konsert, teater eller bio (mer sällan) så är det någon som sitter i salongen och hostar sönder föreställningen. Ikväll var det jag som var denna hostmarodör. Egentligen skulle jag helst ha stannat hemma från konserten men eftersom jag var den som hade fixat med och hade alla biljetterna laddade jag upp med hostmedicin och febernedsättande och gick dit. Och hostade som sagt sönder nästan hela konserten...


Mellan hostattackerna lyckades jag i alla fall höra lite av den trevliga konserten med Kandels Kapell. "Judiskt vemod med sväng från öst" stod det på programmet och det stämde bra, ibland kändes det som man var på ett judiskt bröllop och emellanåt lät det som en lite skummare nattklubb. Dessutom var svampsoppan innan riktigt god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...