torsdag 21 april 2016

Framme i NY (Brooklyn i alla fall)

Efter att ha gått upp i svinottan - kl 02:30 i mitt fall - och sedan suttit instängd i sammanlagt 9 timmar i små metallcylindrar högt uppe i luften, började vi närma oss målet.


Och efter en nästan lika lång (men inte lika traumatisk upplevelse som jag hade väntat mig) i amerikanska tullen och upptäckten att en väska (inte min, tack och lov) hade stannat kvar i Amsterdam, åkte vi direkt till vår hyrda lägenhet i Brooklyn. Den var riktigt häftig. Här en bild från övervåningen, där min sovplats är det lilla hålet i väggen med stegen. Maria packade bäddsoffan nedanför och övriga sju resenärer huserar på nedervåninge. 


Och trots allt ätande på planen, var några av oss så hungriga att vi rusade till närmsta pizzeria för att styrka oss inför en promenad i Brooklyn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...