torsdag 30 juni 2016

Bråvalla 4.0


Dags igen! Bråvalla fjärde året. I år känner jag mig lite ljummen inför Bråvalla, faktiskt. Det kan bero på att de inte har någon (i mina ögon) riktigt stor artist (Iofs gillar jag ju Bastille men dem såg jag ju när de var här för två år sen och de har visst bara kommit ut med en (1) ny låt sen dess!) men det kan även bero på att jag känner mig så allmänt utsliten att jag egentligen bara vill ligga i soffan och läsa en bok...

Men... jag köpte ju min biljett förra året när den var jättebillig så jag känner inte någon press att få valuta för pengarna. Jag cyklade ut för att hämta ut mitt armband och blev lite road av att funktionärerna tydligen ansåg att det fanns en viss risk för att man skulle tro att jag var under 18.

Men den passar ju till naglarna i alla fall! :-)
När jag kom in på området upptäckte jag att jag hade glömt mina öronproppar och när jag försökte köpa nya så hävdade mitt armband att jag inte hade några pengar på det. Och jag som precis innan jag åkte hade suttit och kollat att allt var OK och att det fanns pengar på det! Men det var inget ovanligt enligt försäljerskan, det är många som har haft problem med armbandet. Jag har ju inte haft några problem förr om åren så jag ska väl inte gnälla för högt men hoppas verkligen att det rättar till sig!

I alla fall, så gick jag omkring en stund (på lämpligt ljudavstånd) och samplade lite nya musikaliska bekantskaper - Bring Me The Horizon:


Highasakite:

och Yelawolf:


Bring Me The Horizon var inte riktigt min grej men både Highasakite och Yelawolf var intressanta på sina olika vis.

Sen funderade jag lite på om jag skulle testa The King...


... men tog mitt förnuft till fånga. Dessutom hade jag väl inte kunnat betala med armbandet ändå. Vi får se om jag orkar ta mig dit ut imorgon också eller om jag ska satsa på lördag som verkar ha lite roligare artister.

2 kommentarer:

  1. Hör av dig om du ska dit ikväll. Vi lär vara där stora delar av kvällen.

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...