söndag 19 juni 2016

Rodga

Ända sen jag fick en inbjudan till middag på Rodga säteri har jag hört från flera håll hur fantastiskt det är där och hur mycket jag kommer att tycka om det - och det vet vi ju alla hur det går när förväntningarna är uppskruvade till 11: man blir ju bara besviken.

Men... faktum är att Rodga faktiskt levde upp till förväntningarna! Det är verkligen precis så vackert och fantastiskt som alla har sagt. Bilder gör det knappast rättvisa, man måste uppleva det.

Trots att vädret inte var det bästa lyckades Stora huset imponera.


Och naturligtvis bjöds det på välkomstdrink och tilltugg!


Självklart gick vi runt i trädgården och tittade och jag fick veta hur mat ser ut innan det kommer till livsmedelsbutikerna - eller min tallrik - t ex zucchini...


...och (den stora överraskningen) sparris.



Det var ju tur att allting hade små skyltar så man visste vad de var - även om t o m jag känner igen morötter.


Dessutom fanns det djur, t ex höns - och en otroligt färggrann och stilig tupp.


Det blev även visning inne i huset före middagen. Det mesta därinne är original, som lädertapeterna.


Bröllopssviten (?)


Överallt fanns det otroligt fina kakelugnar.


Toaletten var en riktig pärla som man var tvungen att besöka vare sig man behövde eller inte! Det är faktiskt en helt vanlig vattentoalett men den såg ut som nånting helt annat!


Maten var god och närodlad. Här förrätten.


Trevliga bordsgrannar hade jag också!


Det pratades efteråt om att göra middag på Rodga till en årlig tradition och det hoppas jag verkligen, för dit vill jag absolut tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...