söndag 10 juli 2016

Bonnauktion

Det var jättelänge sen jag var på en riktig bonnauktion senast så när Linda frågade om jag ville hänga med till Edets loge i Ljusfallshammar så var det inte mycket att fundera över!

Man var verkligen långt ute på landet!

Det var en riktig bonnauktion med auktionsförrättare som flyttade runt gårdsplanen.



Linda fyndade en gräsklippare för 50kr (+ 10kr slag).

Det var nära att den gamla damcykeln i förgrunden blev dyraste utropet på auktionen - 1200kr!

Och självklart måste man äta kokt korv med bröd när man är på auktion!

På vägen tillbaka stannade vi till och fikade på Bönergården, som var ett riktigt smycke och där utsikten såg ut så här:

Faktum är att jag inte ropade in något på auktionen (!) men vi passerade en Antik&Kuriosa på vägen där jag inhandlade en rolig (tycker jag i alla fall) ljusstake för 25kr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...