fredag 15 juli 2016

Plastglas

När jag hade mitt årliga ostparty häromsistens upptäckte jag att jag hade lite ont om vinglas, så jag bestämde mig för att bättra på beståndet lite. Jag gick in på royaldesign.se och hittade ett glas som såg ut så här på hemsidan:

Jag tyckte det såg trevligt ut och så kostade det inte så mycket så jag beställde fyra stycken. De verkar ha varit restnoterade för det tog en himla tid för dem att levereras men igår var jag och hämtade hem dem.



Jag blev mer än lite förvånad (och rätt road, faktiskt) när jag upptäckte att de var av plast! Eller, inte plast, precis - snarare någon slags plexiglas. Jag måste ha varit lite ouppmärksam på produktbeskrivningen... Färgen stämmer ju inte riktigt överens heller. Men jag har bestämt mig för att behålla dem! Dels så kan det vara ganska bra att ha några extraglas man inte behöver vara rädd om - bl a kommer nevöerna nog att uppskatta att få dricka ur vinglas nästa gång de hälsar på. :-) Dessutom "gills" de inte, anser jag, vilket betyder att jag "får" köpa nya, riktiga glas om (när!) jag hittar några snygga.

Och jag fick ju faktiskt en present med glasen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...