måndag 8 augusti 2016

Nymålat

Efter att ha rensat i källaren och storstädat hemma tänkte jag att det skulle bli skönt att bara slappa och göra ingenting under min sista semestervecka men det är tydligen glapp i någon synaps i min hjärna eller nåt för helt plötsligt fick jag en oemotståndlig lust att måla om min Ikea-byrå Brimnes (tro jag den heter)! Så här såg den ju ut förut (typ, igår):


Nu ska jag erkänna att lusten att måla om den inte kom som en blixt från klar himmel - jag har faktiskt funderat på det ett tag och t o m varit till Panduro och köpt färg (Jag var på en vanlig färghandel först men de föreslog Panduro för att det skulle bli billigare med tanke på hur lite färg jag behövde och det hade de rätt i - det blev nästan hälften så dyrt där).

Jag hade ju en förebild till byrån, en som jag hittade i våras och som såg ut så här (och som kostade 3100kr!):


Det var det som gav mig idén att måla min Brimnes (om det nu är det den heter) och försöka få till det själv och så här blev resultatet.


Jag vet faktiskt inte om jag blev nöjd eller inte! Den gröna färgen var inte riktigt den jag hade tänkt mig men den var den enda som fanns på Panduro. Jag får gå in på nätet och kolla om de har en annan kulör där.

Den blåturkosa färgen hade jag ju redan hemma, det är den jag använde till mitt skåp för några somrar sen. (Lusten att måla verkar mest drabba mig på somrarna, verkar det som...)


Annars tyckte jag att metallfärgerna - Titan (samma som min trappa!) överst och Antracit på sidorna blev riktigt snygga, jag kanske målar om lådorna i metallfärg också. Vi får se hur jag känner det om några dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...