söndag 16 oktober 2016

Stelfrusen

Fy för den lede vad det var kallt att gå på fotbollsmatch i oktober! Och ändå var jag klädd i fem lager kläder, yllemössa och hade tre par strumpor och mina Dr Martens Cappers (jag tänkte utifall det blev läktarbråk - when in Rome...) men den satans blåsten lyckades på något sätt ta sig igenom allting.


Och tyvärr blev inte matchresultatet något vidare, heller. Inte för att det var Snokas fel att de inte vann - de spelade riktigt bra och MFF:s två (Ja, tyvärr två!) två mål verkade mest vara ren tur. (När jag tänker efter verkar jag inte ha varit på en hemmavinnarmatch i någon sport på väldigt länge, det kanske är jag som för otur med mig...?)

Jag fick i alla fall se IFK:s enda mål på ganska nära håll.



Dessutom slapp jag höra glädjeyttringarna från  Malmös klack eftersom det enda jag kunde höra under hela matchen var hejaramsorna från Curva Nordahl - och det är ju ljuv musik! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...