lördag 26 november 2016

Julmarknad nr 3


Maria fick den strålande idén att gå på julmarknaden i Värmekyrkan idag och jag bestämde mig för att hänga på. Det var faktiskt riktigt mysigt ordnat, bl a med två duktiga tjejer som sjöng vackert... och en tomte.


Där fanns även en konditor som nog hade gjort marsipangrisar förut!


Erika Tubbin var där med sina roliga grejer...


... och jag passade på att införskaffa ytterligare en fin bricka från henne för 100kr (som hittat!).


Och när jag för en gångs skull hittade en fin (jul)löpare som var tillräckligt smal för mitt köksbord var jag tvungen att slå till. Jag har redan glömt vad den kostade men jag tror det var 280kr.

Det blev en lustig ljuseffekt så här med lampan över bordet tänd. Det ser ut som om resten av lägenheten är helt mörk men det är den egentligen inte. Ser lite häftigt ut, tycker jag!

Och efteråt blev det en te och en jättegod morotskaka på Arbetets museum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...