måndag 12 december 2016

Halt igen

Det är inte lätt att klä sig här på sydostkusten, där det kan vara 15 minus ena dagen och 15 plus nästa dag och allting däremellan! Jag lyckas nästan alltid ha fel kläder på mig, antingen är jag för varmt klädd och svettas som om jag sprungit ett maraton eller också är jag för tunnklädd och hackar tänder och är blå om läpparna.


Idag var i alla fall en sån där dag då man kan se att det är kallt bara genom att titta på balkongen,


så följaktligen kunde jag klä på mig ordentligt trots att det var plusgrader igår.

Det såg väldigt halt ut också så jag passade på att testa min Icebugs igen.

Men den här gången kändes det inte lika bra som sist! Jag halkade (tack och lov utan att slå i backen!) åtminstone tre gånger. I och för sig så stampade jag på med tillförsikt, inte trippade som en skadad kamel som jag brukar när det är halt men det var det jag trodde var vitsen med Icebugsen. Att man skulle gå som vanligt i dem! Men OK, så länge jag inte dråsar omkull så är jag nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...