torsdag 16 februari 2017

Heja Amazon!

Eftersom jag börjar få lite ont om läsning hemma, så beställde den 25 januari en samling böcker från Amazon som jag gör ungefär varannan/var tredje månad. De skulle komma omkring den 2 februari, så jag satte mig ner och väntade. Och väntade. Och väntade. Och till slut, igår den 15 februari, gav jag upp och kontaktade Amazon för att fråga vart mina böcker hade tagit vägen. Enligt Amazon själva hade den skickats till PostNord i Danmark men när jag gick in där och letade hävdade de att paketet aldrig hade kommit fram. Så det verkar som om det har försvunnit någonstans däremellan. (Ramlat ner i Atlanten och drunknat, kanske...) I alla fall, jag påpekade för Amazon att var mitt paket än befann sig så var det inte där det skulle, d v s hemma hos mig. Mitt mail gick iväg igår sen eftermiddag och några (typ, två) timmar senare hade jag fått ett svar:


En medkännande och trevlig person vid namn Arijit ber om ursäkt för allt besvär jag har utstått och meddelar att han (jag tror det är en man) lagt en ny order på samma böcker som förhoppningsvis ska komma fram omkring måndag och dessutom har han återbetalat frakten på £6.49 som ett litet plåster på mina blödande sår och hoppas att jag kan förlåta dem. Det kallar jag service!

Jag måste faktiskt säga att jag har handlat från Amazon c:a 4-6 gånger om året sedan åtminstone 2000 och det här var kanske den tredje eller fjärde gången som något gick fel, så de är minst sagt imponerande. Dessutom har jag alltid fått fantastiskt bra service dessa tre eller fyra gånger. De svarar snabbt, tjafsar aldrig och löser problemet. Så OK då, även om jag fick vänta på mina böcker lite längre än jag hade velat den här gången, så fortsätter jag nog att handla från Amazon i framtiden också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...