onsdag 1 februari 2017

Sommark(l)änning

Jag har länge, länge varit sugen på en maxiklänning men inte riktigt lyckats hitta en som jag inte ser ut antingen som en förvuxen blunddocka eller som en 120cm hög öltunna i (förutom den som jag provade på Lexington och såg ut som Mia Parnevik i), så det har inte blivit av. Men idag när jag var på väg från Skin & Beauty (efter att ha testat Indian Head Massage - sååå jätteskönt!) råkade jag gå förbi Olgas hus och därinne hängde den!

Den var i rätt storlek, den passade mig förvånansvärt bra (förutom att den naturligtvis var för lång) och jag gillade både mönstret och färgerna, så det var bara att slå till! Det var inte förrän jag skulle betala som jag råkade kasta en blick på prislappen och upplevde en stunds ångest när det visade sig att den kostade 3499kr - hick! Som tur var så var den nedsatt med 50% så det blev "bara" 1750kr. Så nu gäller det att jag använder den jättemycket! Visserligen tänkte jag mig den nog som sommarklänning i första hand men den kan gott bäras även nu. Först måste jag bara lägga upp den några centimeter...

Jag måste bara visa lappen som satt på plagget också. "This garment is a lady." Jag gillar't verkligen!

2 kommentarer:

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...