torsdag 27 april 2017

Något med resor blev det i alla fall!


Det har varit dags för spelkväll hos Annika och jag hade sett fram emot att få testa att spela hennes julklappsspel Ticket to Ride (Europe). Men eftersom vår Spelregelsläsare Extraordinaire (Maria) saknades och vi andra inte lyckades reda ut regelverket så fick vi falla tillbaka på en gammal invand favorit - När & Fjärran - i stället.


Jag vann nästan, trots att jag inte spelade om pengarna efter varje stege (OBS! intern information), så det så!


Och som vanligt blev vi bjudna på en massa god mat, för att inte tala om himmelska brownies med vispgrädde och färska hallon efteråt. Den här veckan har jag nog gått upp minst fem kilo, tror jag...

2 kommentarer:

  1. Jag ska provspela spelt med U, men som jag hotade med så kan det vara så att han får följa med och berätta reglerna nästa gång vi ska spela. Eller spela in en instruktionsvideo. Mitt minne är inte alltid att lita på och kanske inte räcker till. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Spela in en instruktionsvideo", tycker jag låter bra! ;-)

      Radera

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...