söndag 9 april 2017

Påsk igen

Dags för påsk igen och jag har varit nere i källaren och rotat fram mitt påskpynt.


Konstigt nog hittar jag inte min påsklöpare, så den grå löparen får ligga kvar så länge. Däremot hittade jag mitt rosa Indiska-ägg från förra (?) året som i får sällskap av mitt nyinköpta grönturkosa Indiska-ägg.


Jag hittade även min fina Oscar & Clothilde-tupp.


Både kökshandduk och grytlapp låg där de skulle.


Och min lilla påskhäxa är lika söt som vanligt.


Och dessutom återanvänder jag mitt påskris med fjädrar för tredje eller fjärde året i rad. Jag vet att man inte ska använda fjädrar men eftersom jag redan hade dem och inte köper några nya, så borde det väl vara OK.


Konstigt, det kändes som det var mer påskpynt när jag bar upp det från källaren än vad det ser ut nu när det är utspritt i lägenheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...