tisdag 27 juni 2017

Fart på Färgargården

Det gick så snabbt att beställa nytt pass idag så jag hann med att luncha med arbetskamraterna (de stackarna som inte har semester än, alltså) också.

Och eftersom vi var på Färgargården så fick det bli en mumsig räkvåffla!


Vi kom tydligen mitt i invigningen av det nya friluftsmuséet, så det blev lite underhållning till maten.



 Bl a var det en skarpskytteförening (som jag inte uppfattade var de kom ifrån) där som sköt salut varje hel timme. De hade tidstypiska kläder också, visst är de fina!


Jag lyckades även få en bild på en av "pigorna" på gården men hann inte med att se allt. Men jag ska nog gå dit någon annan dag och hoppas på att få se färgeriet i aktivitet då också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...