torsdag 20 juli 2017

Lunch i trädgården

Igår lunch på bryggan, idag lunch i Villa Floras underbara trädgård. Vi har det som tradition, Ullis och jag, att åka ut dit på lunch en gång per sommar när vi sitter på jobbet och slavar och alla andra har semester. Och vi har alltid tur med vädret!

Eftersom det var några veckor sen jag åt caesarsallad sist fick det bli det den här gången och Ullis testade (och jag smakade) den hemgjorda lavendelglassen - den var faktiskt godare än jag hade förväntat mig.

I år blev det dock varken växter eller blomjord handlat till skillnad från tidigare år men det gick lika bra ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...