tisdag 18 juli 2017

Mode i Linköping

Ytterligare en resa i södra Sverige för att titta på mode-utställning, den här gången till Linköping. Först ut var Curmanska galleriet i Gamla Linköping och utställningen Kläder i stort och smått.


Finast var Maria Åhrens utsökta små modedockor. Tyvärr var ljuset inte direkt fotovänligt.




Därefter blev det länsmuséets utställning Pärlor Paljetter & Politik om 1920-talet, där modet naturligtvis spelade en (välförtjänt) stor roll.




Och efter så mycket inspiration skulle man kunna tro att jag shoppade upp halva stan på eftermiddagen men jag köpte i alla fall bara en vanlig vit t-shirt för halva priset (199kr) på Prêt. Man kan aldrig få för många basplagg, framförallt inte om de är på rea.

Innan hemfärd med buss hanns det med en fika på trevliga Belvederen och, tro mig, man behövde glass efter att ha klättrat ända dit upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...