fredag 22 september 2017

Borg

 

Fjärde (och tack och lov sista) aktiviteten för den här veckan var att bli bjuden på Borg. Jag var väldigt nyfiken på hur de skulle få en 35 år gammal tennismatch som alla som var födda då förmodligen såg live, som man sen dess har sett oändliga klipp ifrån och som i princip finns med i historieböckerna att bli spännande - men man lyckades verkligen med det. Annars tycker jag den största behållningen var att alla skådespelare var så lika (fast så mycket snyggare än) sina "roller". Man lyckades även fånga stilen, inredningen, kläderna, frisyrerna från 60- och 70-talen ganska perfekt. Jag svär på att familjen Borgs lägenhet på 60-talet såg exakt ut som mina föräldrars!

Men nu är det äntligen fredag och helgen är vikt åt ... vila, vila och vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...