Ibland blir det nästan skrattretande när man har med stora företag och myndigheter att göra. Jag fick en felaktig faktura från Telia och ringde och påpekade detta (efter att ha suttit 32 minuter i telefonkö - tur att man kan jobba under tiden!). Personen (jajamensan, en riktig människa!) som jag till slut fick prata med bad så hemskt mycket om ursäkt å Telias vägnar och lovade att fixa till felet. Och det har han tydligen gjort för nu har jag fått en ny faktura som ska ersätta den felaktiga:
Observera att jag måste betala de 0 kronorna senast den 2 oktober! Undrar vad som händer om jag inte gör det? Går det till inkasso då? Nåja, det är lätt att raljera men visst är det lite löjligt?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Augustibalkong
Eftersom jag har varit febrig och smittsam har jag hållit mig inomhus den senaste veckan. All kontakt med världen utanför lägenheten har s...

-
Jag får inte finnar ofta men när jag får det är det alltid stora monsterblaffor på väldigt framträdande ställen. Som nu till exempel! Det ha...
-
Nytt år = fest (åtminstone ibland). Vi begav oss av till Skedet i snögloppet och svidade om till festblåsorna i vår lilla air'b'n...
-
Första allsvenska derbyt på trettio år! Klart man var där! Tillsammans med över15000 andra! För mig var det första gången på berget, på Aplä...
Hej Lisa!
SvaraRaderaJa, det verkar faktiskt lite löjligt att vi faktiskt skickar ut en ny faktura till dig, där du ska betala 0kr innan den 2:a oktober. Denna kommer självfallet inte skickas vidare till inkasso, då du inte ska betala något till oss! :)
Kul att vi gav dig ett gott skratt iaf! :)
Du är alltid välkommen att skriva till oss på vår Facebooksida, om du skulle ha några fler frågor!
Jag får önska dig en fin söndag!
Med vänliga hälsningar
Fredrik Björn
Social Media Relations