lördag 30 september 2017

Byråkrati på hög nivå

Ibland blir det nästan skrattretande när man har med stora företag och myndigheter att göra. Jag fick en felaktig faktura från Telia och ringde och påpekade detta (efter att ha suttit 32 minuter i telefonkö - tur att man kan jobba under tiden!). Personen (jajamensan, en riktig människa!) som jag till slut fick prata med bad så hemskt mycket om ursäkt å Telias vägnar och lovade att fixa till felet. Och det har han tydligen gjort för nu har jag fått en ny faktura som ska ersätta den felaktiga:


Observera att jag måste betala de 0 kronorna senast den 2 oktober! Undrar vad som händer om jag inte gör det? Går det till inkasso då? Nåja, det är lätt att raljera men visst är det lite löjligt?

1 kommentar:

  1. Hej Lisa!

    Ja, det verkar faktiskt lite löjligt att vi faktiskt skickar ut en ny faktura till dig, där du ska betala 0kr innan den 2:a oktober. Denna kommer självfallet inte skickas vidare till inkasso, då du inte ska betala något till oss! :)

    Kul att vi gav dig ett gott skratt iaf! :)

    Du är alltid välkommen att skriva till oss på vår Facebooksida, om du skulle ha några fler frågor!

    Jag får önska dig en fin söndag!

    Med vänliga hälsningar

    Fredrik Björn

    Social Media Relations

    SvaraRadera

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...