lördag 16 september 2017

Höstligt hörn

Hur är det, är det höst nu, eller? Enligt almanackan borde det väl vara det men det är ju fortfarande sommarvärme. (För mig är allting över 18 grader "sommarvärme". Går det över 25 grader heter det "outhärdligt".)

Mina pelargoner anser tydligen att det är sommar fortfarande för de blommar utav bara den.


Men även mina kärleksört är igång och blommar - vissa mer än andra - och de brukar ju blomma på hösten, så det känns som ett slags limbo mellan sommar och höst just nu.


Så nu har jag planterat mina höstväxter också.


Balkonglådan som har hängt på spaljén med luktärter hela sommaren blev helt plötsligt för tung när höstblommorna kom i, så jag fick flytta ner den lite...

Men nu har jag i alla fall gjort i ordning ett lite höstligt hörn på ena sidan av balkongen...


...och så får mina sommarblommor bre ut sig på andra sidan. Äta kakan och ha den kvar, kallas det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...