onsdag 25 oktober 2017

För syns skull

Det börjar bli dags nu. För nya glasögon, alltså. Och inte bara terminalglasögon den här gången utan riktiga glasögon. Jag behöver alltså två par glasögon, ett par för terminal och ett par privata. Så eftermiddagen idag tillbringades på synundersökning och provandes glasögonbågar.


Priserna på bågarna var ju bättre för terminalglasögonen. De andra började på 1798kr om jag inte minns helt fel.


Det var mycket att välja på men till slut lyckades jag begränsa mig till fyra bågar som jag har med mig hem för påseende. Gissa om arbetskamraterna ska sättas i arbete som glasögonbågsjury på fredag! Jag kanske t o m lägger ut några bilder här på bloggen också. Vi får se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...