onsdag 22 november 2017

Meridiumdagen

Idag har man varit på konferens och (förhoppningsvis) lärt sig massor om framtidens digitala kanaler på Meridiumdagen. Det har varit många bra föreläsare, t ex Trendspanaren Göran Adlén, som bl a presenterade en skit-i-det-lista (i stället för en att-göra-lista) och tycker att det behövs mer beröm här i världen.

En annan - mycket viktig - lärdom är att det numera finns forskning som visar att det t o m kan vara nyttigt att titta på söta kattbilder och -filmer på arbetstid. Man blir både piggare och mer effektiv av det - enligt forskningen, alltså! (Sån forskning gillar jag!)


Som sagt, en riktigt bra konferens! 

Jag försökte mig på att ta en grupp-selfie med mig och mina kollegor men jag är ju så dålig på såna så jag syns knappt själv (inte för att det gör något!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...