tisdag 12 december 2017

Julbord med jobbet

Det blir inte lika många julbord med jobbet i år som tidigare, eftersom reglerna tydligen har ändrats så att vi som t ex tillhör eller jobbar mot flera avdelningar bara får gå på ett julbord i alla fall. Jag bestämde mig för att gå på julbordet som var med de närmaste arbetskamraterna och det gjorde jag nog rätt i för det inte av för hackor!

Jag blev lite förtjust i grishuvudet (i porslin) som prydde julbordet.
Det fanns en hel del gott, bl a fyra olika sorters lax (sånt gillar jag!) och sötsura revbensspjäll som jag bra gärna skulle vilja få receptet på, men bäst var nog ändå...


...efterrättsbordet som hade så mycket godsaker att man inte visste var man skulle börja.


Men jag lyckades naturligtvis få med det mesta i alla fall!


Och efteråt vaggade vi alla sakta tillbaka till jobbet för att invänta eftermiddagens paltkoma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...