måndag 1 januari 2018

Nyårslöften

Så har det varit ett nytt årsskifte och det innebär ju nya löften inför det nya året. Förra årets löften var att ta det lugnt, inte stressa och framför allt att sätta mig själv främst och jag jobbar fortfarande på det. Så i år lägger jag till några löften: Shoppa färre saker, fast dyrare, koncentrera mig på sånt jag tycker är kul och undvika sånt som får mig att må dåligt - vi får väl se hur bra det går...

En sak som jag tycker är kul är loppisar så jag ska nog försöka komma iväg på såna lite oftare. Och då kan jag ju passa på att leta efter en ny tamburmajor. Min gamla har nämligen gått av och håller sig enbart uppe om man lutar den mot ett hörn. Eftersom jag använder den som väskträd för (några av) mina väskor vill jag ju gärna kunna snurra på den men det går alltså inte nu.

Det ironiska är att jag faktiskt hade en till men den gjorde jag mig av med när jag flyttade eftersom det blev lite trångt i källaren - gissa om jag ångrar mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj, välkommen!

  Idag kändes det verkligen som om våren är på väg! Eller kanske redan är här... Ganska stor gradskillnad mellan morgonen och eftermiddagen,...