söndag 11 februari 2018

Nya handskar

Strax efter nyår gick jag ju som vanligt omkring på stan på jakt efter reafynd och hittade då ett par Day Birger et Mikkelsen-handskar på rea som jag blev förtjust i. Av någon anledning köpte jag dem inte med en gång utan ville väl fundera lite på saken först. När jag sen väl bestämde mig för att jag ville ha dem hade jag glömt var de fanns och hittade dem inte igen. I stället beslöt jag slå till på Odd Molly-handskarna Glow och glömde i stort sett bort Day-handskarna. Men igår när jag tog en sväng i några affärer så hittade jag dem igen! Det var på Åhléns jag hade sett dem och det låg ett par svarta i stl M och såg alldeles ensamma och övergivna ut, så jag kunde inte motstå dem.


Senast jag såg dem var de nedsatta med 30% från 699kr men nu hade de satts ner ytterligare till 50%- Och på frågan om jag verkligen behöver ett par svarta handskar till svarar jag att de är olika varma. De här är yllefodrade till skillnad mot Odd Molly-handskarna så jag kan ha dem när det är kallare. Jag hade dem på mig på vägen hem igår men det var lite för kallt för det. Men snart så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...