onsdag 21 februari 2018

Träning med onödiga maskiner

 Vad skönt det är med sportlov! Alla barnfamiljer är bortresta, vilket betyder att det är ganska lugnt på jobbet så man kan komma iväg och träna lite. Jag lyckades ta mig till gymmet för andra gången den här veckan (Woo hoo - applåder, tack!) och även där var det underbart lugnt och skönt.



När det är lite folk på gymmet brukar jag passa på och titta på - och ibland testa - nya verktyg och maskiner. Idag föll min blick på en sak som definitivt platsar in kategorin "Onödiga maskiner".


Jag testade den och tyckte inte att den var speciellt upphetsande. Inte heller tyckte jag att jag kom åt ordentligt att stretcha de muskler jag brukar stretcha på det gamla vanliga sättet. Men det är klart - om man håller på i fem minuter (som maskinen antyder att man ska) så kanske det blir bättre. Men vem har tid till det...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...