torsdag 22 mars 2018

Soppa med sylt


Ända sedan jag köpte biljetterna till soppteatern Drottningsylt (i november eller december) har jag sett fram emot det. Mina förväntningar har skyhöga! Och då vet man ju vad som händer... - man blir nästan alltid besviken.

Men inte den här gången. Tvärtom, Josefin Johansson och Robert Noack lyckades t o m överträffa mina förväntningar - jag minns inte när det hände senast! Under en knapp timme presenterades alla svenska drottningar från Sigrid Storråda (som kanske var gift med Erik Segersäll och Sven Tveskägg men kanske inte ens fanns) till Silvia (som är gift med ni-vet-vem) på ett oerhört fyndigt sätt. Jag älskar såna här föreställningar!


Det är nästan lite synd att det här var en första soppteatern för året, för jag har svårt att tro att de andra kan nå upp till riktigt samma nivå. Men de är säkert bra, de också - bara inte lika bra.


Själva soppan var faktiskt också väldigt god - sparris- och vitlökssoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...