måndag 28 maj 2018

Pelargonfrossa

När jag var och handlade på Ica senast så hade de kampanj på pelargoner - 5 st för 99kr - och gissa om jag kunde stå emot! Nej, självklart inte!

Nu hade jag ju redan tillräckligt många växter på balkongen så jag fick göra en rockad och plantera om lite.

Först ryckte jag upp en pensé ur en av krukorna på spaljéen och planterade en pelargon där i stället.


Ytterligare en pensé och en stjärnöga fick lämna plats åt två pelargoner i ena balkonglådan...


...och dessutom bytte jag ut en av de gamla pelargonerna i den andra balkonglådan mot en ny.


Den femte och sista (?) pelargonen fick plats i krukan längst bort, där den ersatte min Million Bells, som i stället fick flytta till jordgubbskrukan närmast - ihop med de andra överflödiga växterna...


...och dahlian får kampera ihop med två stjärnögon i samma nyans.


Puh, nu får vi se hur länge det här håller! Förresten har jag nog glömt visa min nya, fina vattenkanna - 39kr på ÖoB.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...