torsdag 31 maj 2018

Som nytt

Ibland behöver man inte köpa nytt - man kan ändra/laga något gammalt och så känns det som om man har fått nåt nytt.

Jag fick äntligen tummen ur att lämna in några grejer för ändring/lagning i förra veckan och nu idag fick jag besked att det var klart. Det var bl a en silkes(vad annars!)topp som jag köpte på rea på Indiska i höstas. Vad den kostade minns jag inte men den var billig i alla fall.

Jag gillade färgen och mönstret men inte att det var polokrage, så jag tänkte redan från början ändra på den. Och nu ser den ut så här:

Mycket bättre, eller hur!
Ett annat plagg som ändrades var den här omlott-tunikan från Day Birger et Mikkelsen.



Den är nog ännu äldre men jag hittar inte när jag köpte den eller varifrån. Jag tror det var en sån där "halva reapriset-historia som kostade, typ 1499kr från början och när jag köpte den så var 499kr eller liknande. Den ser ungefär likadan ut men jag hade lite problem med passformen förut - så fort jag rörde mig ramlade brösten ut och så kan vi ju inte ha det. Nu har jag satt dit tryck-knappar för att hålla brösten i styr, så nu törs jag ha den igen.

Jag passade även på att få en annan blus lagad och hela kalaset - lagning/ändring av alla tre plaggen - gick på hela 250kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...