söndag 29 juli 2018

Underbara regn!


Äntligen kom det, det som vi (åtminstone jag) väntat på sedan i maj - regnet! Underbara, underbara regn!

Och den underbara åskan kom också och sög ur det kvava och kvalmiga ur luften. (Jag såg faktiskt aldrig några blixtar så jag hoppas inte det startades en ny skogsbrand någonstans.)

Och vilken skillnad det blev! Jag blev genast mycket piggare och helt plötsligt kändes det som om jag kunde tänka igen. Dessutom känns det nästan konstigt att jag bara har behövt duscha två gånger idag, till skillnad mot fyra-fem gånger om dan de senaste månaderna.

Enligt SMHI:s väderapp så ska det regna en hel del nästa vecka - och gärna för mig! Och det bästa är att enligt prognoserna så ska temperaturen inte överstiga 29 grader på hela veckan. (Det ska t o m bli så kallt som 25 grader vissa dagar. Hurra!)

Jag ska aldrig mera klaga på regn och kyla - lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...