måndag 13 augusti 2018

Sista semesterhelgen

Nu är det bara två dagar kvar av min sommarsemester för i år och äntligen verkar den hemska värmen vara borta! Det har varit Augustifest i stan men förutom en sväng till marknaden (och en glass på Halvars) i fredags så struntade jag i den i år. Och eftersom det har varit kallt och regnigt (underbart!) så har jag tillbringat helgen med att göra något jag knappt har orkat med på hela sommaren, nämligen städat. Det blev en rejäl storstädning (behövdes) så nu känns hela lägenheten ren och fräsch och redo att möta hösten.


Jag har naturligtvis tagit tepauser mellan städningarna och då har jag använt min nyinköpta, fina - rosa - vattenkokare 😊 (Den gamla, svarta hade börjat läcka för mycket.)


Och som belöning för att jag varit så duktig så bjöd jag mig själv på Lohilo proteinglass - som var rosa och förvånansvärt god, faktiskt! Den kan jag nog tänka mig att äta fler gånger, även om den inte direkt var billig. 


Men nu ska njuta av de sista skälvande semesterdagarna. På onsdag är det dags att gå till grottekvarnen igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...