söndag 25 november 2018

Ballongtrubbel

Den här helgen har jag faktiskt äntligen fått tummen ur och plockat ner mitt Halloween-pynt (så att det finns gott om plats för julpyntet som ska fram nästa helg). Som vanligt verkar det vara (= är det) mer att packa ner än det var att packa upp. Det tar i alla fall mer plats. En sak som tar betydligt större plats än när jag köpte den är min söta fladdermusballong.

Är han inte söt!
Jag kan nämligen inte för mitt liv komma underfund med hur jag ska få ut luften ur den! Det fanns ju ett slags sugrör med i paketet som det gick riktigt bra att blåsa upp den med (syns längst ner till vänster här under) men ta mig f-n om jag fattar hur jag ska få ur luften igen!


Nån som vet? Eller är det så att det inte ska gå att få ur luften och att man måste smälla den? Det vore ju synd - jag hade tänkt ha den kvar till nästa år. Men går det inte på något annat sätt så får jag väl ta och sticka en nål i den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...