måndag 3 december 2018

Årets Amaryllis


Då var årets Amaryllis inhandlad på ÖoB för - tror jag - 39kr. Jag brukar ha lite otur med Amaryllisar - antingen slår de ut så fort jag får hem dem och är alldeles vissna lagom till jul eller också slår de inte ut alls eller åtminstone inte förrän tidigast i februari. Och det brukar inte spela någon roll om den är billig eller dyr, heller. Undantaget var förra året när jag köpte en underbart praktfull (och ganska dyr) Amaryllis i Gamla Linköping men dit blir för långt att åka i år. Jag sätter mitt hopp till min billiga blomma i stället.

Och nu när jag tittar närmare på den så ser jag att det faktiskt är tre knoppar på gång! Förhoppningsvis kommer en av dem att slå ut till jul i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...