torsdag 17 januari 2019

Frysfrostning




En positiv sak med att kunna jobba hemifrån ibland är att man t ex kan sätta på en maskin tvätt som sen sköter sig själv medan man jobbar. Eller diska en omgång i diskmaskinen. Eller, som jag trodde, frosta av frysen.

Förra året glömde jag frosta av frysen så i år hade jag bestämt mig för att första bästa tillfälle med minusgrader så skulle det ske. Idag var det både minusgrader och en jobba-hemma-dag, så det verkade ju perfekt.

Att bära ut frysvarorna på balkongen gick på ett kick och sen var det bara att stänga av frysen, lägga en liten handduk och en liten behållare för smältvatten nedanför frysen och gå upp och sätta sig och jobba. Jag hade räknat med att det skulle ta ett bra tag för isen att smälta.

Icke alls så. När jag kom ner igen efter en timme (för att göra mig en kopp te) så möttes jag av rena översvämningen i köket. Det visade sig att det 1) var bra mycket frostigare än jag hade räknat med och 2) tog betydligt kortare tid för allt att smälta. Så det var bara att dra fram i stort sett varenda handduk jag äger och torka upp det som redan hade smält och lägga ut fler handdukar för det som skulle smälta.



Men nu är i alla fall frysen avfrostad för i år! Och golvet närmast frysen är våttorkad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...