tisdag 5 februari 2019

Flugmassmord


Som jag nämnt tidigare så har jag blivit invaderad av mängder av ytte-pyttesmå flugor som är oerhört irriterande. De är, som sagt, väldigt små och illsnabba, så det är alltså inte bananflugor. Det är förmodligen därför som de totalt ignorerat de vinäger-honung-diskmedel-skålar jag ställt ut lite varstans - efter att blivit tipsad i åtskilliga internet-trådar att det är ett ofelbart medel mot bananflugor. Funkar alltså inte på mina flugor.

Men nu tror jag att jag har hittat något som kanske funkar. Efter att jag hade lämnat en bytta med vatten på diskbänken över natten, hittade jag den så här nästa dag:

Alla svarta prickar i vattnet är alltså döda små flugor!

Det verkar alltså som om de gillar vatten! Och det behövs tydligen inte ens något diskmedel - de verkar drunkna ändå. Så nu ska här ställas ut skålar med vatten över hela lägenheten och hållas tummar för att det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...