måndag 18 mars 2019

Nätmedicin


Nu har jag testat något nytt, nämligen att beställa receptbelagd medicin via nätet, och det visade sig vara hur smidigt som helst!

De senaste gångerna jag har gått till mitt vanliga apotek för att hämta ut medicin har det varit lite krångel. Antingen har de inte haft medicinen hemma eller så har den restnoterats av tillverkaren och jag har a) blivit ombedd att komma tillbaka en annan dag, eller b) fått gå till ett annat apotek som "kanske" har medicinen hemma. Så när det blev dags för uthämtning igen så bestämde jag mig för att kolla runt på nätet för att se var medicinen fanns så jag slapp gå i onödan. Och när jag ändå hittade den på kronansapotek.se och de erbjöd sig att skicka hem den till mig fraktfritt så blev allt helt plötsligt mycket enklare. Jag beställde med Bank-ID, fick faktura via mailen och idag kom medicinen i postlådan. Smidigare kan det knappast bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...